GDPR

GDPR - Så hanterar On Guard Security & Safety AB dina personuppgifter
Har du funderat på hur On Guard Security & Safety AB hanterar dina personuppgifter? Här
förklarar vi vad vi samlar in, hur länge vi sparar det och hur vi använder informationen. Vi
värnar alltid om din integritet och behandlar dina personuppgifter i enlighet med General
Data Protection Regulation (GDPR).


Vilken information samlar vi in och varför?
On Guard Security & Safety AB samlar in personuppgifter för att upprätta avtal och fullfölja
våra åtaganden som leverantör. Denna information används för att identifiera dig som kund
eller samarbetspartner och säkerställa att vi kan kontakta dig vid behov.


Exempel på insamlad data:
• Namn
• Adress
• Telefonnummer
• E-postadress
Vi sparar dina uppgifter så länge vi har ett aktivt samarbete och därefter följer vi gällande
lagstiftning för lagring och radering av personuppgifter.


Delning av personuppgifter
I vissa fall kan vi komma att dela dina personuppgifter inom ramen för GDPR och
sekretesslagstiftning. Detta kan ske med:
• Företag inom en framtida koncern där On Guard Security & Safety AB ingår.
• Nationella eller internationella företag som fungerar som våra
personuppgiftsbiträden.
Vi säkerställer alltid att dessa företag hanterar dina personuppgifter med högsta möjliga
skydd och integritet.


Dina rättigheter
Om vi behandlar dina personuppgifter har du som registrerad rätt att:
• Få information om vilka av dina personuppgifter som behandlas.
• Invända mot viss behandling.
• Begära att dina uppgifter korrigeras om de är felaktiga.
• I vissa fall begära att uppgifter raderas eller att behandlingen begränsas.
Kontakta oss


Har du frågor om hur vi hanterar dina personuppgifter eller våra riktlinjer?

Kontakta oss på info@onguard.se så hjälper vi dig gärna.
Vill du veta mer om våra tjänster eller har du andra frågor?
Tveka inte att höra av dig – vi finns här för att hjälpa dig!